mgr Małgorzata Górska
nauczyciel mianowany
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Prudniku
dla potrzeb procedury awansu zawodowego
na stopień nauczyciela dyplomowanego
INFORMACJE O NAUCZYCIELU:
1) Imię i Nazwisko: Małgorzata Górska
2) Nazwa Szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Prudniku
3) Stanowisko: Nauczyciel - Edukacja Wczesnoszkolna
4) Inne pełnione funkcje: Logopeda
5) Wykształcenie:
- | Studia magisterskie w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu wydział Filologiczno - Historyczny na kierunku Nauczanie Początkowe, |
- | Studia Podyplomowe w zakresie Logopedii i Terapii Pedagogicznej |
6) Ukończone formy doskonalenia zawodowego:
- | Kurs drużynowych zuchowych 1986r. |
- | Kurs terapii pedagogicznej 1993r. |
- | Szkolenie "Ruch Rozwijający, bazujący na pracy Weroniki Sherborne" VI 1996r. |
- | Samokształcenie kierowane "Nowe tendencje w edukacji wczesnoszkolnej - 1998r. |
- | Kurs dla kierowników kolonii 1999r. |
- | Samokształcenie kierowane "Ocena opisowa w klasach I-III 1999r. |
- | Warsztaty Logopedyczne "Dyslalia ankyloglosyjna czyli problemy diagnozy i terapii u osób z krótkim wędzidełkiem VI 2000r. |
Sfera rozwoju zawodowego |
Cele operacyjne |
Zadania |
Formy Realizacji |
Termin |
Efekty |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
O R G A |
Poszerzam swoją wiedzę związaną z awansem zawodowym |
1. Poznaję procedurę awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego |
Analiza przepisów oświatowych, dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia) |
sierpień - wrzesień 2000r. |
Wniosek o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego. |
N |
2. Poszerzam wiedzę na temat rozwoju i awansu zawodowego |
- Spotkanie informacyjne w Liceum Ogólnokształcącym nr 2 w Prudniku |
październik 2000r. |
||
I Z A |
|
- Branie udziału w warsztatach zorganizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Animatorów Pedagogiki C.Freineta nt. "Awans Zawodowy Nauczyciela |
październik 2000r. |
Nabycie kompetencji pisania planu rozwoju zawodowego. |
|
C Y J |
|
- Uczestnictwo w warsztatach WDN-u nt. "Awans Zawodowy Nauczyciela - planowanie |
październik 2000r. |
||
N A |
3. Prowadzę dokumentację realizacji planu rozwoju |
- Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, nagrań, zdjęć |
wrzesień - czerwiec 2000r. |
Zgromadzona dokumentacja. |
|
Poszerzam wiedzę i umiejętności w procesie aktywnego udziału w różnych formach doskonalenia w celu podniesienia jakości pracy własnej i szkoły |
1.Oceniam wstępnie własne umiejętności |
Autorefleksja, samoocena, określenie mocnych i słabych stron |
sierpień - wrzesień 2000r. |
Określenie rzeczywistej długości stażu, adekwatnej do własnych potrzeb i możliwości. | |
2. Biorę udział w różnych formach doskonalenia zawodowego |
- Samodzielnie studiuję literaturę pedagogiczną, wymieniam doświadczenia poszukuję rozwiązań; |
cały rok | Poszerzanie wiedzy o nowe doświadczenia w pracy z dziećmi. | ||
- Udział w warsztatach nt. "Sprawności i arcydzieła w pedagogice" |
wrzesień 2000r. | Lepsza znajomość technik Freineta. | |||
- Kurs nauki obsługi komputera i pracy w internecie |
listopad - grudzień 2000r. | Sprawne posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy dydaktycznej. | |||
- Warsztaty nt. " Gry i zabawy w zajęciach zintegrowanych" |
grudzień 2000r. | Zaznajomienie się z nowymi grami i zabawami i stosowanie ich na zajęciach. | |||
- Warsztaty nt. "Metody ewaluacji pracy" |
listopad 2000r. | Poznanie nowych metod ewaluacji. | |||
- Kurs nt. "Jak pisać plan wychowawczy szkoły i klasy?" |
listopad 2000r. | Poznanie kolejnych etapów pisania planu wychowawczego szkoły i klasy. | |||
3. Aktywnie uczestniczę w WDN-ie |
- Udział w spotkaniu nt. "Awans zawodowy nauczyciela" |
październik 2000r. | |||
- Warsztaty nt. "Jak nauczyciel może zadbać o swoje zdrowie psychiczne" |
listopad 2000r. | ||||
- Prowadzę warsztaty nt. "Dysleksja u dzieci" |
styczeń 2000r. | Dzielę się moim zasobem wiedzy na temat dysleksji z innymi nauczycielami | |||
O S O B I S T A
|
Dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem |
1.Wzbogacam swoją wiedzę pracując w Regionalnym Stowarzyszeniu Animatorów Pedagogiki Freineta |
Udział w spotkaniach animatorów - wykorzystanie technik Freineta w pracy szkolnej - pisanie swobodnych tekstów - zdobywanie sprawności Freineta - tworzenie "arcydzieł" |
cały rok | Wymiana doświadczeń,
poszerzenie wiedzy na temat technik Freineta. Zastosowanie nowych technik Freineta w pracy z dziećmi. |
2. Podejmuję dodatkowe zadania |
Praca społeczna w szkole: - godziny logopedyczne, - badania logopedyczne dzieci, - diagnoza wad wymowy, - zabawy logopedyczne na zajęciach, - prowadzę kółko muzyczne "Fleciki" |
cały rok | Poprawa wymowy,
dysleksji uczniów. Utrwalenie prawidłowej wymowy, korygowanie wad wymowy.
Umuzykalnienie dzieci. |
||
3. Prowadzę szkolenia i piszę publikacje |
- przygotowanie materiałów szkoleniowych nt. "Dysleksja u dzieci": - prowadzenie szkolenia na w/w temat |
styczeń 2001r. | Pogłębianie wiedzy
nauczycieli nt. dysleksji. Pomoc dzieciom dyslektycznym uczęszczającym do mojej szkoły. |
||
- opracowanie publikacji do "Życia Szkoły" |
luty 2001r. | Podzielenie się swoim doświadczeniem nt. wad wymowy. | |||
4. Poprawiam estetykę klasy |
- zaprojektowanie i wykonanie malowideł ściennych w swojej klasopracowni |
marzec 2001r. | Przyjazny wizerunek klasy i szkoły | ||
Stosuję nowe formy i metody dla poprawienia jakości pracy |
1. Mierzę jakość pracy uczniów |
- diagnoza - opracowanie ankiet dla uczniów i rodziców. - gromadzenie informacji nt. oczekiwań rodziców. |
styczeń, czerwiec 2001r. | Zebranie danych, analiza i ocena | |
2. Prowadzę lekcje otwarte dla rodziców i nauczycieli |
- zorganizowanie lekcji otwartych dla rodziców |
marzec 2001r. | Rodzice poznają metody pracy nauczyciela oraz efekty uczenia się dziecka w szkole. | ||
- przygotowanie zajęć zintegrowanych - zajęcia otwarte dla nauczycieli |
maj 2001r. | Nauczyciele poznają moje ciekawe metody pracy. | |||
3. Wykorzystuję technologię komputerową i informacyjną w pracy pedagogicznej |
- opracowanie komputerowo materiałów dydaktycznych - wyszukiwanie w internecie ciekawych materiałów dydaktycznych i zastosowanie ich na zajęciach |
cały rok | Wytworzenie
materiałów do wielokrotnego wykorzystania. Wzrost poziomu efektywności procesu kształcenia. Poprawienie jakości pracy. |
||
4. Organizuję klasowy i międzyklasowy konkurs ortograficzny klas II |
- opracowanie scenariusza konkursu, - opracowanie kart pracy dla uczniów biorących udział w konkursie. |
czerwiec 2001r. | Ustalenie poziomu wiedzy uczniów zachęcenie do rozwiązywania zadań ortograficznych i zabawy z ortografią. | ||
O P |
Dbam o spójność działań wychowawczych rodziców i szkoły |
1. Zapoznaję się z programem wychowawczym szkoły |
- współpraca z SU, rodzicami |
cały rok | Rodzice zapoznają się z planem wychowawczym klasy i szkoły |
I E K |
2. Uściślam współpracę z rodzicami | - rozmowa indywidualna nauczyciel - rodzic; - odwiedzanie uczniów w domach rodzinnych |
cały rok | Dokładne poznanie sytuacji wychowanka | |
U Ń C Z O - W Y C |
3. Angażuję rodziców do pracy na rzecz klasy i szkoły | - wspólne zorganizowanie imprez szkolnych "Andrzejek", "Dnia Chłopca", "Mikołajków" i zabawy karnawałowej; - wspólne zorganizowanie wycieczki klasowej do Kotliny Kłodzkiej; - opracowanie i przeprowadzenie ankiety dla rodziców nt. "Co może dać szkoła mojemu dziecku?" |
cały rok
styczeń 2001r. |
Umocnienie więzi
między rodzicami, dziećmi i nauczycielem.
Rodzice są czuli na problemy swoich dzieci. |
|
H O W A W C Z A |
4. Stosuję działania profilaktyczne związane z tematem "narkomanii" | - opracowanie scenariusza do zajęć zintegrowanych związanych z filmem "Tajemnica zaginionej skarbonki" - przeprowadzenie zajęć zintegrowanych na temat niebezpieczeństw związanych z narkomanią na pdst. filmu "Tajemnica zaginionej skarbonki" |
luty 2001r. | Uczulenie uczniów na niebezpieczeństwa związane z narkomanią. |