Nazywam się Aleksandra Nowosielska. Pracuję jako nauczyciel języka angielskiego od dwunastu lat
w Zespole Szkół Mechanicznych oraz w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych przy TWP w
Opolu. Jestem przeciwniczką monotonii i nauczycielskiej rutyny, która nie motywuje ucznia do pracy.
Poszukując wciąż nowych sposobów pracy na lekcjach, biorę udział w wielu szkoleniach, konferencjach
w Polsce i w miarę możliwości za granicą. Uczestnicząc w warsztatach metodycznych na Uniwersytecie
w Canterbury Kent kilka lat temu, po raz pierwszy zetknęłam się z teorią wielorakich inteligencji dr
Howarda Gardnera i od tej pory poszerzam wiedzę na ten temat, zwłaszcza w odniesieniu do nauczania
języka angielskiego. Biorąc pod uwagę fakt, że w klasie mamy do czynienia z uczniami
reprezentującymi różne rodzaje inteligencji lingwistyczną, matematyczno-logiczną, przestrzenną,
muzyczną, itd., istnieje konieczność stosowania różnorakich technik nauczania, które "trafiłyby" do
wszystkich uczniów. W czasie mojej pracy zauważyłam, że wielu uczniów posiada na tyle rozwinięta
inteligencję muzyczną, że wykorzystanie piosenki na lekcji jest świetnym czynnikiem motywującym do
nauki języka obcego. To skłoniło mnie do kompletowania własnego zbioru piosenek wraz ze
scenariuszami lekcji na nich opartych.
Pozwolę sobie przedstawić kilka z nich.