Plan
Rozwoju Zawodowego
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Krzysztof Magiera
Nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa w Łosiowie
Terminarz:
1) data rozpoczęcia stażu: 1 września 2000r
2) termin zatwierdzenia Planu Rozwoju
Zawodowego...............................................................................................
3) termin dokonania oceny dorobku
zawodowego za okres stażu
............................................................................
4) termin złożenia wniosku o podjęcie
postępowania kwalifikacyjnego
..................................................................
5) termin posiedzenia Komisji
Kwalifikacyjnej
.........................................................................................................
6) termin nadania stopnia nauczyciela
.......................................................................................................................
7) data zakończenia stażu: 31 maj 2001r
Cele Ogólne |
Zadania |
Osoby wspomagające |
Formy realizacji |
Materiały pomocnicze |
1. Uczulenie uczniów na wartość i piękno przyrody, ukazanie zagrożeń dla przyrody. 2. Zdobycie nowych i rozwijanie posiadanych umiejętności matematycznych |
Zorganizowanie całorocznego konkursu o tematyce ekologicznej. |
Anna Jelenkowska – nauczycielka matematyki |
Zadaniada – rozwiązywanie zadań przez uczniów klas IV a i b raz w miesiącu, w ostatnią środę. Prowadzenie punktacji i wyłonienie szóstki finalistów. Wielki Finał – finał konkursu drugi czwartek maja. |
1.Zielone zadania-WSiP Warszawa 1996 2.Zbiory zadań – różne |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania
efektów |
Termin realizacji |
Uwagi |
1.Uczestnictwo w konkursie |
Listy uczestników konkursu rozwiązujących zadania |
Od września do kwietnia |
|
2. Rozszerzenie umiejętności matematycznych. |
Zestawienia wyników kolejnych etapów konkursu |
Od września do maja |
|
Cele Operacyjne |
Zadania |
Osoby wspomagające |
Formy realizacji |
Materiały pomocnicze |
Uczniowie potrafią rozegrać, zgodnie z zasadami partię szachów |
Nauczenie zasad gry w szachy i ćwiczenia praktyczne |
Teresa Budzan – kierownik świetlicy |
Nauka gry w szachy, raz w miesiącu. Zorganizowanie turnieju szachowego |
Kodeks szachowy Podręczniki gry w szachy – różne Szachownica ścienna Komplety szachów |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania
efektów |
Termin realizacji |
Uwagi |
1.Uczniowie znają reguły szachów |
Obserwacja rozgrywek i zapis przykładowej partii |
Każdy miesiąc – jedna godzina Maj – rozgrywki ogólnoszkolne |
|
2. Uczniowie lubią grać w szachy i spędzają przy nich wolny czas |
Obserwacja dzieci podczas zajęć i w świetlicy szkolnej po lekcjach |
Cały rok |
|
Cele ogólne |
Zadania |
Osoby wspomagające |
Formy realizacji |
Materiały pomocnicze |
Zaistnienie TMZŁ w Internecie |
Zebranie i publikacja informacji na temat Ziemi Łosiowskiej |
Członkowie TMZŁ |
Stworzenie, rozbudowa i administrowanie witryną TMZŁ |
Materiały historyczne i bieżące na temat Ziemi Łosiowskiej Literatura informatyczna- różna |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania
efektów |
Termin realizacji |
Uwagi |
Zaistnieje TMZŁ w Internecie |
Ogólnodostępna witryna w Internecie |
Powstanie pierwszej strony – listopad Zbieranie materiałów i uaktualnianie witryny – cały czas Gotowa witryna - maj |
|
|
|
|
|
Spodziewane efekty |
Nazwa kursu |
Termin realizacji |
Prowadzący |
1.Poznanie zasad administrowania i organizowania pracy szkolnej pracowni internetowej |
Kurs D – Opiekun szkolnej pracowni internetowej |
16 – 21 października |
WODiP Opole |
2. Doskonalenie umiejętności wykorzystywania sieci komputerowej na lekcjach matematyki |
Kurs C – komputer w matematyce |
|
WODiP Opole |
3. Przygotowanie do tworzenia projektów regionalnych w Internecie |
Opolszczyzna 2000 |
|
WODiP Opole |
Cele operacyjne |
Zadania |
Osoby wspomagające |
Formy realizacji |
Materiały pomocnicze |
Nauczyciele potrafią używać elementów pakietu Works |
Wskazanie korzyści wynikających z technologii informacyjnej Nauka obsługi wybranych programów |
|
Kurs podstawowej obsługi komputera Kurs podstaw edytora i arkusza kalkulacyjnego |
Literatura informatyczna - różna |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania
efektów |
Termin realizacji |
Uwagi |
Nauczyciele potrafią sporządzić dokumenty za pomocą komputera, użyteczne w ich pracy |
Wykonanie dokumentów przy pomocy komputera |
Od listopada do marca |
|
|
|
|
|
Cele Ogólne |
Zadania |
Osoby wspomagające |
Formy realizacji |
Materiały pomocnicze |
Nauczyciele potrafią otworzyć witrynę internetową online, zapisać w komputerze i udostępnić uczniom |
Zaprezentowanie zawartości informacyjnej Internetu i pokazanie możliwości korzystania z niej |
|
Prezentacja wybranych witryn WWW. Nauka ściągania i udostępniania uczniom witryn internetowych |
Literatura informatyczna – różna |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania efektów |
Termin realizacji |
Uwagi |
Zgromadzenie zawartości ciekawych witryn w komputerach szkolnych |
Spis zgromadzonych zasobów Wykaz przeprowadzonych lekcji |
Październik |
|
|
|
|
|
Cele ogólne |
Zadania |
Osoby wspomagające |
Formy realizacji |
Materiały pomocnicze |
Udostępnienie efektów swojej pracy innym |
Opracowanie konspektów i scenariuszy lekcji i opublikowanie ich |
|
Publikacja w Internecie |
Literatura różna |
Spodziewane efekty |
Sposób dokumentowania
efektów |
Termin realizacji |
Uwagi |
Korzystanie z moich przemyśleń i osiągnięć przez innych nauczycieli |
Zapis komentarzy i dyskusji z odbiorcami publikacji |
Od listopada |
|